Het New Financial Magazine wil met best practices, schaamteloze ideeën, sprankelende inspiratiebronnen en scherpe visies een bijdrage leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit initiatief van Willem Vreeswijk is als onderdeel van de Stichting New Financial Forum dé exclusieve inspiratiebron van de ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld (www.newfinancialforum.nl).
huidig nummer \\ abonneren \\ archief \\ index \\ zoeken \\ downloads \\ ambassadeurs \\

archief NFM \\

  \ nummer 2010 1 \\   \ nummer 2010 2 \\
  \ nummer 2011 1 \\   \ nummer 2011 3 \\
  \ nummer 2012 1 \\   \ nummer 2012 2 \\
  \ nummer 2013 1 \\   \ nummer 2013 2 \\
  \ nummer 2013 3 \\   \ nummer 2013 4 \\
  \ nummer 2014 1 \\   \ nummer 2014 2 \\
  \ nummer 2014 3 \\   \ nummer 2015 1 \\
  \ nummer 2015 2 \\   \ nummer 2015 3 \\
  \ nummer 2015 4 \\   \ nummer 2016 1 \\
  \ nummer 2016 2 \\   \ nummer 2016 3 \\
  \ nummer 2016 4 \\   \ nummer 2017 1 \\
  \ nummer 2017 2 \\   \ nummer 2017 3 \\
  \ nummer 2017 4 \\   \ nummer 2018 1 \\
  \ nummer 2018 2 \\   \ nummer 2018 3 \\
  \ nummer 2018 4 \\   \ nummer 2019 1 \\
  \ nummer 2019 2 \\   \ nummer 2019 3 \\
  \ nummer 2019 4 \\   \ nummer 2020 1 \\
  \ nummer 2020 2 \\   \ nummer 2020 3 \\
  \ nummer 2020 4 \\   \ nummer 2021 1 \\
  \ nummer 2021 2 \\   \ nummer 2021 3 \\
  \ nummer 2021 4 \\   \ nummer 2022 1 \\
  \ nummer 2022 2 \\   \ nummer 2022 3 \\
  \ nummer 2022 4 \\   \ nummer 2023 1 \\
  \ nummer 2023 2 \\   \ nummer 2023 3 \\
  \ nummer 2023 4 \\
 
 

Doorbraak
 
Het New Financial Forum bruist. In mei 2014 is er binnen het Forum op initiatief van Han de Ruiter (Aegon) en ondergetekende een Inspiratiegroep van denkers en doeners ontstaan die vaker bijeen wenst te komen om op persoonlijke titel elkaar te inspireren, ideeën en dilemma’s uit te wisselen om op deze wijze het gedachtegoed van het Forum binnen de eigen organisatie en in de sector handen en voeten te geven. Dit onder het mom van: de sleutel tot een nieuwe financiële wereld heeft iedereen zelf in handen. Een unaniem gedeelde conclusie was dat duurzame waarde leveren aan klanten meer rendement oplevert en de beste garantie voor continuïteit is.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Hart voor de klant
 
Hoe laat je je hart voor de klant zien? De vraag klinkt eenvoudig, het antwoord raakt vele aspecten. Je ‘menselijke hart’ toon je op meerdere wijzen. Het begint met (willen) weten wat klanten graag willen. Klanten vertellen je op allerlei manieren wat voor hen belangrijk is. Hoe zij de wereld zien en wat zij goed én slecht vinden aan je bedrijf. In wezen hoef je alleen maar te luisteren. Maar dan komt het moeilijkere gedeelte; dan gaat het erom wat jij met die informatie doet. Dan is het belangrijk om naast het hoofd ook het hart te laten spreken.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Hartdiensten vormen kern van duurzame bank
 
Met zijn essay 'Hartdiensten vormen kern van duurzame bank' wil Owen de Vries naar eigen zeggen een bijdrage leveren aan de verduurzaming van financiële sector. Zijn eigen bancaire praktijkervaring en het schrijven van een boek met de titel Heartful Banking over maatschappelijk verantwoord bankieren dienen hierbij als basis.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Marga Hoek
Financiële sector kan voorop lopen bij vernieuwing
 
“Nodig is een nieuw fundament onder onze economie. Zowel ecologische, sociale als financiële activa horen op de balans thuis.” Dat zegt Marga Hoek, directeur van De Groene Zaak en auteur van het boek ‘Zakendoen in de Nieuwe Economie’. Juist de financiële sector kan volgens Hoek een cruciale rol spelen bij de verduurzaming van de economie.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Liefdevolle financiering
 
Sinds en paar maanden begeef ik mij in de wereld van crowdfunding. Een vorm van financiering van het mkb, die met de maand in belangstelling groeit. Ondernemers zien de toegevoegde waarde van het mobiliseren van de ‘crowd’. Het levert hen niet alleen de cash voor het starten van een nieuw bedrijf of voor de groei van hun bestaande bedrijf. Het levert ook marketing en PR, omdat crowdfunding ‘hot’ is en zij via een crowdfunding-campagne bij nieuwe klantgroepen onder de aandacht komen. Tegelijkertijd ontvangen de ondernemers feedback op hun businessplan.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Hidden support... the value of back-up
 
On the 21st July 1969, two men walked on the moon. Millions watched as Neil Armstrong and Buzz Aldrin Jr. set foot on another world, a momentous milestone in the annals of human exploration, science, determination and courage. For a moment, consider the enormity of the occasion against the backdrop of all the unknown factors and risks faced by the crew. Apollo 11 may have landed in the Sea of Tranquillity, but be assured the levels of tension aboard would hardly have been tranquil at all.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Marcello Palazzi
Wereldproblemen te lijf met business modellen
 
Marcello Palazzi behoort al decennia tot de voorhoede van het mondiale duurzame bedrijfsleven. Samen met Leen Zevenbergen lanceert Palazzi nu B Corp in Europa, een mondiale beweging van ondernemende wereldverbeteraars. "In 1993 was Anita Roddick net de Bodyshop begonnen, nu grossieren we in succesverhalen."
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Zinnige vragen
 
De redactie stelt in iedere editie van het New Financial Magazine vijfentwintig ‘zinnige vragen’ aan een financieel dienstverlener die zich het afgelopen kwartaal positief heeft onderscheiden. De financieel dienstverlener mag hier zelf tien vragen uit kiezen. Deze keer Antoinette Kalkman, directeur Nationale Waarborg. "Schrijven is echt mijn passie en nu ik eraan heb toegegeven, smaakt het naar meer."
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



We zijn slot en sleutel
 
Het initiatief Samen in Actie is ontstaan vanuit het verlangen van mensen om zelf in beweging te komen voor de dingen die er voor hen echt toe doen. De steun van ieder die hierin gelooft is nodig om samen stappen te kunnen zetten. “We zijn het slot en de sleutel”, schrijft Sandra Gevaert.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Ozewald Wanrooij
Samen muren afbreken om weer de horizon te zien
 
Tijdens de tiende New Financial Inspiration van New Financial Forum/VVP onder leiding van Ozewald Wanrooij (Neutralis) bleek dat de rolverdeling in de nieuwe financiële wereld nog niet is uitgekristalliseerd.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Ambassadeurs New Financial Forum
 
Het New Financial Forum is het platform voor het nieuwe bankieren, het nieuwe beleggen, het nieuwe verzekeren en het nieuwe adviseren. Een overzicht van de ambassadeurs met een link naar hun persoonlijke pagina vindt u hier.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel




 
© 2024 New Financial Forum   l  Disclaimer  l  Contact